Publikációk


Itt találhatók a projekt keretében illetve kapcsolódó témában eddig megjelent írások, előadások anyaga. A fájlok olvasásához szükséges ingyenes Adobe Reader programot itt lehet letölteni.

Az oldalról le nem tölthetõ anyagokat kérje emailben.


Magyar nyelven



Diszlexia és idegennyelvtanulás
Sarkadi Ágnes és Vámos Gabriella
A Klett napon (2008. december 6.)elhangzott előadás prezentációs anyaga.


A Step Ahead (1-3) tankönyvcsalád használata diszlexiás tanulókkal
Vámos Gabriella és Sarkadi Ágnes
A Klett napon (2008. december 6.) tartott workshop prezentációs anyaga.


Nyelv és kommunikáció a magyarországi siketek körében: egy országos felmérés bemutatása
Kontráné Hegybíró Edit, Sáfár Anna és Csizér Kata
"A kommunikáció nyelvészeti aspektusai" c. konferencián 2008. november 3-án tartott előadás prezentációs anyaga.


Diszlexiás diákok nyelvtanulási motivációja
Csizér Kata
Az Országos Neveléstudományi Konferencián október 27-én elhangzott előadás prezentációs anyaga.


A diszlexiás gyermekek angol nyelvi készségeinek vizsgálata
Kormos Judit és Mikó Anna
Az Országos Neveléstudományi Konferencián október 27-én elhangzott előadás prezentációs anyaga.


Diszlexiás nyelvtanulók Magyarországon: tapasztalatok és élmények
Sarkadi Ágnes
Az Országos Neveléstudományi Konferencián október 27-én elhangzott előadás prezentációs anyaga.


A jelnyelv szerepe a siketek idegennyelv-tanulásában
Kontráné Hegybíró Edit
Az Jel és Jelentés Konferencián október 29-én elhangzott előadás prezentációs anyaga.


A jel és jelentés társításának problémái diszlexiás nyelvtanulók körében
Kormos Judit
Az Jel és Jelentés Konferencián október 29-én elhangzott előadás prezentációs anyaga.


Nyelvtanárok a diszlexiáról
Kontráné Hegybíró Edit és Kormos Judit
Új Pedagógiai Szemle 2007/09


A diszlexiás nyelvtanulók szótanulását segítő módszerek
Sarkadi Ágnes
Az IATEFL 2007 konferencián, 2007. október 6-án elhangzott előadás prezentációs anyaga magyar nyelven (angol nyelven itt)


A diszlexiás nyelvtanulók angoltanításának kérdései
Sarkadi Ágnes
Tanulmány az Iskolakultúra című 2006/6 számában (94-101. oldal)


Diszlexiások idegennyelv oktatása tanári szemszögből
Kormos Judit és Kontráné Hegybíró Edit előadásának diái, Országos Neveléstudományi Konferencia, 2006. október




Angol nyelven



Foreign language learning and dyslexia: Inclusion in education and assessment
Kormos Judit
Eldás a Language Learning and Language Policy konferencián, 2009. július, Limerick Írország


Kormos, J., & Kontra, E. (2008). Language learners with special needs: An international perspective. Clevedon: Multilingual Matters.

Language Learners with Special Needs book cover



Language teachers' experience with teaching dyslexic language learners in mainstream education
Sarkadi Ágnes
A New Concepts and Approaches in English and American Studies című PhD Konferencián 2008. november 13-án elhangzott előadás prezentációs anyaga.


Equal Rights in Foreign Language Education: Language learners with special needs in Hungary
Bajkó Ágnes, Csizér Kata, Kontráné Hegybíró Edit, Kormos Judit és Sáfár Anna
A 15. Alkalmazott Nyelvészeti Világkongresszuson tartott szimpózium prezentációs anyaga.


The language learning motivation of dyslexic students: The results of a qualitative investigation
Csizér Kata & Kormos Judit
Az Amerikai Alkalmazott Nyelvészeti Szövetség (American Association for Applied Linguistics) konferenciáján 2008. április 2-án elhangzott előadás prezentációs anyaga.



Dyslexic Learners and High-Stakes Language Proficiency Tests: Issues of Fairness and Test Validity
Kormos Judit
A Lancaster University Language Testing Research Group összejövetelén elhangzott előadás prezentációs anyaga.



Dyslexia & Language Teaching: Experiences from a Hungarian primary school
Vámos Gabriella & Kormos Judit
Az IATEFL 2007 konferencián elhangzott előadás prezentációs anyaga, 2007. október 6.


Techniques facilitating vocabulary acquisition for dyslexic students
Sarkadi Ágnes
Az IATEFL 2007 konferencián elhangzott előadás prezentációs anyaga, 2007. október 6.


Hungarian teachers’ perceptions of dyslexic language learners
Judit Kormos & Edit Kontra
In Kormos, J., & Kontra, E. (2008). Language learners with special needs: An international perspective. Clevedon: Multilingual Matters.
Absztrakt letölthetõ. A teljes cikket kérje emailben!


Vocabulary Learning in Dyslexia – The Case of a Hungarian Learner
Ágnes Sarkadi
In Kormos, J., & Kontra, E. (2008). Language learners with special needs: An international perspective. Clevedon: Multilingual Matters.
Absztrakt letölthetõ. A teljes cikket kérje emailben!


Deaf EFL learners outside the school system
Ágnes Bajkó & Edit Kontra
In Kormos, J., & Kontra, E. (2008). Language learners with special needs: An international perspective. Clevedon: Multilingual Matters.
Absztrakt letölthetõ. A teljes cikket kérje emailben!


Dyslexia and language teaching
Edit Hegybíró Kontra & Judit Kormos
Megjelent a Melting Pot című folyóiratban.


Hungarian teachers' perceptions of dyslexic language learners
Judit Kormos & Edit Hegybíró Kontra
A "31st International Academy of Learning Disabilities" című konferencián, 2007. július 3-án, a szlovéniai Bledben elhangzott előadás prezentációs anyaga