Siketekkel és jelnyelvvel kapcsolatos olvasmányok


Magyar nyelven:
 

Bartha Csilla, Hattyár Helga és Szabó Mária Helga (2006): A magyarországi siketek közössége és a magyarországi jelnyelv. In: Kiefer Ferenc (szerk.): Magyar nyelv. Akadémiai Kiadó, Budapest. 852-906.

Denmark, J. C. (1999): Siketség és mentálhigiénia. Ford. Abonyi Nóra és Lancz Edina. SINOSZ – Új Mandátum, Budapest.

Vasák Iván (2005). A világ siket szemmel. Fogyatékosok Esélye Közalapítvány, Budapest.


Angol nyelven:

Cole, D. (2008): English as a foreign language for deaf adult students: Rethinking language learning amidst cultural and linguistic diversity. In: Kellett Bidoli, C. J. és Ochse, E. (szerk.): English in international deaf communication. Peter Lang, Bern. 179-192.

Dotter, F. (2008): English for deaf sign language users: Still a challenge. In: Kellett Bidoli, C. J. és Ochse, E. (szerk.): English in international deaf communication. Peter Lang, Bern. 97-121.

Fleming, J. (2008): How should we teach deaf learners? Teaching English as a written language to deaf European students. In: Kellett Bidoli, C. J. és Ochse, E. (szerk.): English in international deaf communication. Peter Lang, Bern. 123-153.

Hilzensauer, M. és Skant, A. (2008): Sign On! – English for Deaf sign language users on the Internet. In: Kellett Bidoli, C. J. és Ochse, E. (szerk.): English in international deaf communication. Peter Lang, Bern. 155-177.

Kellett Bidoli, C. J. és Ochse, E. (szerk.) (2008): English in international deaf communication. Peter Lang, Bern.

Komesaroff, l. (2008): Disabling pedagogy: power, politics and deaf education. Gallaudet University Press, Washington D.C.

Marschark, M. (2007): Raising and educating a deaf child. 2nd ed. Oxford  University Press, Oxford.

Muzsnai, I. (1999): The recognition of sign language: A threat or a way to a solution? In: Kontra, M., Phillipson, R., Skutnabb-Kangas, T. és Várady T. (szerk.): Language: A right and a resource).  CEU Press, Budapest. 279-296.

Skutnabb-Kangas, T. (2008): Bilingual education and sign language as the mother tongue of Deaf children. In: Kellett Bidoli, C. J. és Ochse, E. (szerk.): English in international deaf communication. Peter Lang, Bern. 75-94.